Hoppa till huvudinnehållet

ÖBO-poäng

För att samla ÖBO-poäng behöver du registrera dig som sökande, oavsett om du är ny kund eller redan bor hos oss. Varje dag du är registrerad som sökande ger en poäng. För att behålla dina poäng behöver aktivera dig genom att logga in på Mina sidor eller i ÖBO-appen minst var 12:e månad.

Om du är ny kund

Du som är ny kund hos ÖBO samlar en ÖBO-poäng per dag efter att du gjort din kundanmälan.

För att fortsätta samla ÖBO-poäng måste du aktivera dig minst en gång var 12:e månad. Du aktiveras automatiskt varje gång du loggar in på Mina sidor eller i ÖBO-appen.

Dina poäng är personliga och kan inte slås samman med en medsökandes. Du kan heller inte överlåta dina poäng till någon annan.

Om du bor hos ÖBO

Du som bor ÖBO samlar en ÖBO-poäng per dag efter att du registrerat dig som sökande.

För att fortsätta samla ÖBO-poäng måste du aktivera dig minst en gång var 12:e månad. Du aktiveras automatiskt varje gång du loggar in på Mina sidor eller i ÖBO-appen.

Dina poäng är personliga och kan inte slås samman med en medsökandes. Du kan heller inte överlåta dina poäng till någon annan.

När du fått en bostad hos ÖBO eller flyttar inom ÖBO

Dina ÖBO-poäng nollställs när du tecknar ett nytt hyresavtal hos ÖBO.

Vill du börja samla nya ÖBO-poäng behöver du registrera dig på nytt som bostadssökande. Det gör du på Mina sidor under fliken ”Mitt sökande”, och det kan du göra så snart du har signerat ditt nya avtal.

För att fortsätta samla ÖBO-poäng måste du aktivera dig minst en gång var 12:e månad. Du aktiveras automatiskt varje gång du loggar in på Mina sidor eller i ÖBO-appen.

Om du flyttar från ÖBO

Väljer du att flytta från ÖBO eller bara säger upp ditt hyresavtal behåller du dina ÖBO-poäng.

Du måste aktivera dig minst en gång var 12:e månad för att fortsätta samla ÖBO-poäng. Du aktiveras automatiskt varje gång du loggar in på Mina sidor eller i ÖBO-appen.

Frågor och svar om ÖBO-poäng