Hoppa till huvudinnehållet

Nu skickas hyresgästenkäten ut – det här är nytt

Vi vill göra det enklare för dig som bor hos oss att tycka till om ditt boende och vår service. Därför genomför vi nu en del förändringar i hur och när vi skickar ut enkäter, och hur vi följer upp svaren.

Med hjälp av den nya hyresgästenkäten får vi bättre förutsättningar att förstå och agera på de synpunkter som kommer in. Vi kan nämligen följa utvecklingen löpande över tid, och har en större möjlighet att sätta in insatser där det behövs.

Vad är nytt?

  • Istället för att alla hyresgäster får enkäten samtidigt en gång om året, skickas den nu ut kontinuerligt under hela året.
  • De som får enkäten väljs ut med hjälp av en algoritm. Det betyder att du och din granne kan få enkäten vid olika tillfällen under året. På så sätt kan vi få en bättre bild av era upplevelser över tid.
  • Du kan nu välja att svara på enkäten på upp till 20 olika språk, vilket möjliggör för fler hyresgäster att göra sin röst hörd.
  • Du som svarar på enkäten får större möjlighet att med egna ord beskriva vad du tycker fungerar bra och vad vi kan göra bättre.

Svaren från enkäterna hjälper oss att förbättra vårt arbete. Efter ungefär tre månader sammanställs ett övergripande resultat utifrån de svar som kommer in.

Enkäten skickas ut av kundundersökningsföretaget Origo Group på uppdrag av ÖBO. Enkäten skickas i första hand via mejl, men möjlighet till utskick via post finns också.

Tillbaka till Nyheter