MVG från studenterna
ÖBO Student bibehåller sin kundnöjdhet även under pandemin! Vi fortsätter att öka på flera punkter i undersökningen och tackar våra studenthyresgäster för årets fina resultat.
Årets resultat för ÖBO Students enkät Nöjd Studbo har kommit och vi gläds över att NKI (Nöjd Kund Index) uppgår till 70. Det är samma fina resultat som föregående år, vilket betyder att vi trots pandemi och en tid då vi inte kunnat vara lika nära våra kunder, ändå har fortsatt nöjda hyresgäster.
Förbättrade resultat
Värdet för NPS (Net Promotor Score), som är ett lojalitetsindex, uppgår i år till 30 vilket är en ökning med +3.
Extra kul i år är att vi fått riktigt fina resultat från studenter som bott i korridor under 12 månader eller mer. Att dela kök är en utmaning för studenter och utmaningen för oss på ÖBO Student ligger i att bland annat hantera olika syn på städning och stök. I år har den kundgruppen ökat nöjdheten med +7 och lojaliteten med hela +53 (från -8 till 45.)
Vi tackar våra studenthyresgäster för det fina betyget. Vi arbetar vidare med att analysera resultatet på djupet så vi kan fortsätta förbättra oss på den här fina resan.