Felanmälan
De allra flesta fel åtgärdar ÖBO och våra entreprenörer och vissa enklare fel ansvarar du själv för att fixa. Trygghetsjouren finns tillgänglig om det uppstår akuta fel på kvällar och helger.
Anmäl ett fel
I ÖBO-appen kan du enkelt göra en felanmälan och få återkoppling, hela vägen från start till klart.
Du kan också göra din felanmälan på Mina sidor eller ringa oss på 019-19 42 00.
Akuta fel
Om felet är akut, ring oss på 019-19 42 00. Akuta fel kan vara till exempel strömavbrott, vattenläcka eller stopp i toaletten. Fel som helt enkelt inte kan vänta med att åtgärdas.
Om du upptäcker akuta fel när ÖBO har stängt kontaktar du Trygghetsjouren på telefonnummer 019-10 10 00.
Felanmälan av internet, tv eller telefoni
Om du har problem med internet, tv eller telefoni ska du kontakta din tjänsteleverantör.
Det här fixar du själv
Vissa enklare fel ansvarar du själv för att åtgärda, till exempel att rengöra golvbrunnen eller byta lampor. Innan du gör en felanmälan ska du därför kontrollera om det är något du förväntas åtgärda själv.
Vem fixar vad? Här kan du läsa mer om vem som ansvarar för vad samt få enkla tips och råd.
Frågor och svar om felanmälan
Beroende på hur akut felet är att åtgärda sorteras din felanmälan in i någon av kategorierna:
- Direkt – fel som behöver åtgärdas omgående
- 24 timmar
- 5 arbetsdagar
- 10 arbetsdagar
- 15 arbetsdagar
Om du har problem med internet, tv eller telefoni via fiber ska du alltid kontakta din tjänsteleverantör för att göra en felanmälan.