Kontakt utan krångel
Välkommen att kontakta oss på ÖBO. Här hittar du hur du enklast når oss och var vi finns.
ÖBO-appen
I ÖBO-appen kan du som bor hos oss göra felanmälan, boka tvättid och mycket annat som har med din bostad att göra.
Vanliga frågor
Beroende på hur akut felet är att åtgärda sorteras din felanmälan in i någon av kategorierna:
- Direkt – fel som behöver åtgärdas omgående
- 24 timmar
- 5 arbetsdagar
- 10 arbetsdagar
- 15 arbetsdagar
Med hjälp av OCR-numret kan du betala hyran ändå.
På Mina sidor hittar du din aktuella hyresavi och historik upp till sex månader tillbaka. Här kan du också skriva ut en ny hyresavi.
Du får använda elgrill på balkongen. Grill med öppen låga, gasolgrillar och gasoldrivna ugnar är inte tillåtna eftersom att risken för brand är alldeles för stor.
Våra lediga lokaler publiceras på vår hemsida. Här hittar du hyreslediga lokaler.
Om du är intresserad av att hyra en lokal är du välkommen att göra en intresseanmälan via det här formuläret.
Börja med att mäta temperaturen i din lägenhet. Mät temperaturen mitt i rummet på en meters höjd från golvet.
Det ska vara 21 grader (+/- 0,5 grader) i våra bostäder under de kallare årstiderna. Om temperaturen visar under 21 grader flera dagar i rad ska du göra en felanmälan till oss. Då kommer vi hem till dig och undersöker vad som kan vara fel.
Kontakt
- Mejl
- kundcenter@obo.se
- Telefon
- 019–19 42 00
- Mån–fre 08.00–17.00
- Trygghetsjouren
- 019–10 10 00
- Om du behöver akut hjälp när ÖBO har stängt.
- Områdeskontor
- Reception
-
Fredsgatan 20A
Mån–fre 10.00–17.00 - Interiörbutik
-
Fredsgatan 20A
Mån–fre 10.00–17.00 - Uthyrning
-
Fredsgatan 20A
Mån–fre bokade besök
- Postadress
- Box 8033, 700 08 Örebro