ÖBO-appen
Behöver du boka tvättid, nå oss, eller felanmäla något i din bostad? ÖBO-appen samlar flera smarta funktioner på ett ställe som du alltid kan bära med dig.
Ladda ner ÖBO-appen
Appens funktioner ger dig bättre koll på läget och större frihet i vardagen. Självklart är den trygg och smidig att använda. I appen finns funktioner som:
Felanmälan |
Via appen kan du enkelt göra en felanmälan, få återkoppling och sedan följa din felanmälans status, hela vägen från start till klart.
Boka tvättstugan |
Slipp krångel med taggar och bokningsskärmar i tvättstugan. I appen bokar du din tvättid, utan att behöva resa dig från soffan.
Nyheter, erbjudanden och notiser |
”Din tvättid börjar om 15 minuter”, ”Nu börjar nybyggnation av Hållstugan” eller ”Vill du gå på fotboll?”. Från appen får du nyheter, erbjudanden och notiser som gäller dig.
Sök ledigt |
Oavsett om du registrerat dig som sökande eller om är du befintlig hyresgäst, nu kan alla söka lediga bostäder, parkeringar och förråd direkt i ÖBO-appen.
Avtal |
Skriva under hyresavtalet hemifrån? Eller missat att ta med hyresavin på semestern? Nu kan du både signera avtal och se dina hyresavier, var du än är.
Personuppgifter |
Nytt nummer eller bytt efternamn? Vid byte av kontaktuppgifter eller personuppgifter kan du enkelt uppdatera dessa under min profil i appen.
Kontakta oss |
Det finns alltid ett sätt komma i kontakt med oss. Välj det som passar dig bäst. Från appen kan du både ringa och mejla oss, snabbt och smidigt.
Frågor och svar om ÖBO-appen.
Tyvärr är det inte möjligt än så länge. Vi tittar på en lösning med Swish-betalning men den funktionen dröjer. Du kan däremot kopiera ocr-numret från din avi så du lätt kan lägga till betalningen i din internetbank.
Du kontaktar oss på mejladressen kundcenter@obo.se eller ringer 019 – 19 42 00 och uppger vilket ärendenummer din felanmälan har.
Den digitala tvättstugebokningen är tyvärr inte fullt utbyggd i alla stadsdelar. Om din tvättstuga inte går att boka digitalt idag kan du heller inte boka tvättid i appen. Vi arbetar kontinuerligt med att konvertera tvättstugor, och har som mål att 80% av alla våra tvättstugor ska gå att boka digitalt till år 2025.
Du kan skapa en felanmälan i appen och fylla i telefonnumret till personen i fråga. Du får då frågan om du vill uppdatera dina kontaktuppgifter om det inte är ditt telefonnummer. Du kan välja att låta bli att uppdatera dina kontaktuppgifter och låta våra reparatörer ha kontakt med den andra personen i just det här felanmälansärendet.